Department of Biomedical Sciences, SNU

[일반] 2010학년도 1학기 수강신청 실시 안내 2010 Spring Semester Course Registration

2010-01-25l 조회수 3964
1. 일정 가. 재학생(학사과정 및 대학원과정), 복학예정자 일 자 시 간 대 상 비 고 2010년 2월 2일(화) 07:00 ~ 16:00 학번 끝자리 홀수 학번 수강정원의 50%만 선발 2월 3일(수) 07:00 ~ 16:00 학번 끝자리 짝수 학번 수강정원의 50%만 선발 2월 4일(목) 07:00 ~ 16:00 전체학생, 2월 5일, 2월 8일(금,월) 09:00 ~ 16:00 전체학생, 국내외 학점교류학생 ※ 학사과정생 재수강 자격제한 : 2006학년도 제1학기에 개설된 교과목(강좌)부터 C+이하 교과목에 대하여 재수강 할 수 있음. 단, 2009학년도 동계 계절학기에 이수한 교과목의 재수강 신청은 수강신청 변경기간인 2010. 3. 2.(화) ~ 3. 8.(월)에 신청 (5일간, 공휴일 제외) 나. 대학원 신입생 수강신청 기간 : 2010 . 2. 22.(월) ~ 2. 24.(수), 09:00~16:00 다. 재학생 2차 기간 : 2010 . 2. 25.(목) ~ 2. 26.(금), 09:00~16:00 ※ 가상수강신청 안내 : 2010. 1. 25.(월) ~ 1. 27.(수) 09:00 ~ 16:00 <1.25.(월) : 학번 끝자리 홀수 학생, 1.26.(화) : 학번 끝자리 짝수 학생, 1.27.(수) : 전체학생> 이 기간에는 학생들이 직접 수강신청 테스트를 할 수 있습니다. 단, 이 기간에 이루어진 수강신청내역은 모두 무효처리가 됩니다. 가상수강신청 접속 주소 : http://sugangtest.snu.ac.kr 2. 장소 : 인터넷이 연결된 컴퓨터 3. 절차 수강편람 및 공고문 숙지⇒지도교수 및 학과장에게 수강지도를 받음⇒인터넷을 통하여 직접 신청 4. 접속요령 : http://sugang.snu.ac.kr ※ 비정상적인 방법으로 수강신청을 시도할 경우는 이후 30분간 접속을 할 수 없으니 참고하시기 바랍니다. 5. 유의사항 가. 수강신청을 하였더라도 지정된 기간 중 등록 및 복학(귀) 절차를 밟지 않을 경우, 수강신청 내역이 삭제되며 성적이 부여되지 않음을 유의하시기 바랍니다. 나. 직전 두 개 정규학기 취득 평점평균이 3.3이상인 경우 지도교수와 학과(부)장의 승인을 얻어 21학점까지 수강신청을 할 수 있습니다. (단, 직전 2개 학기는 계절학기가 포함되지 않으며, 재이수 등으로 조정되지 않은 당해학기 취득성적 기준임) 다. 수업시간이 중복되게 수강신청을 할 수 없으며, 수강신청 완료 후 즉시 로그아웃 하시기 바랍니다. 라. 수강편람에 수강정원이 표시된 교과목은 표시된 인원수까지만 신청할 수 있으며, 수강정원이 표시되지 않은 교과목도 수강생 수에 따라 수강정원을 추가 조정할 수 있습니다. 마. 비밀번호 변경 : 서울대학교 포털 마이스누(http://my.snu.ac.kr) 로그인 → 학사행정 → 개인정보 → 기본인적 → 수정 버튼 클릭(화면 오른쪽 상단) → 새 수강 비밀번호 입력 바. 학기당 취득학점 : 소속 대학(학과)에서 수강지도를 받기 바랍니다. (수강편람 활용) 사. 강의계획서는 서울대 Web에서 열람하시기 바랍니다. 아. 장애 학생은 수강신청시 수강신청 초안지를 작성하여 장애학생센터(880-8787)로 제출하시기 바랍니다. 2010 Spring Semester Course Registration will be as follows: 1. Course Registration Period 1) Current students (Undergraduates and Graduates), Returning Students Date Time Applicants NOTE Feb. 2nd (Tue) 07:00 ~ 16:00 Students with odd number student ID 50% of class limit Feb. 3rd (Wed) 07:00 ~ 16:00 Students with even number student ID 50% of class limit Feb. 4th (Thurs) 07:00 ~ 16:00 All students Feb. 5th, 8th (Fri, Mon) 09:00 ~ 16:00 All students, including credit exchange students ※ Restrictions on retaking courses (for undergraduate students): *Starting with the 2006 spring semester, students may retake only those classes in which they received a C+ or below. *To retake a course from the 2009 winter session, students must register during the Class Modification Period (Tuesday, March 2nd ~ Monday, March 8th, 2010. Five days, weekends excluded). 2) Graduate School Freshmen for the 2010 spring semester Thursday, February 25th ~ Friday, February 26th, 2010. 09:00 ~ 16:00. 3) 2nd round for Current Students: Monday, February 22nd ~ Wednesday, February 24th, 2010. 09:00 ~ 16:00. 2. Registration Students may register for classes online at http://sugang.snu.ac.kr. * Note that if students try to register through any abnormal methods, they will not be able to log in again for 30 minutes. 3. Course Registration Procedures 1) The registered courses may get deleted (thereby not receive credits) for those who have not completed their procedures of the school registration or re-registration, even if they registered for their desired classes during course registration. Please contact your respective department offices for more information. 2) Students with GPAs of 3.3 or above for the past two regular semesters may take up to 21 credits. 3) Students cannot register for classes that overlap in terms of time. 4) Please log out immediately when you finish your class registration process. 5) For classes with limited student capacity, only the stated number of students may register. There can be alterations for classes which do not show the student capacity. 6) Please read the class plans and syllabus prior to the class registration process at http://my.snu.ac.kr. 7) To change your course registration password, go to http://my.snu.ac.kr and login → 학사행정 (Student Administration) → 개인정보 (Personal Information) → Go to 기본인적 (Change Personal Information) → Click on the 수정(change) tab on the upper side to the right → input new Course Registration password in ‘새 수강 비밀번호’ (New Course Registration Password) section. 8) Handicapped students may register for classes by handing in a class registration proposition to the Center for Students with Disabilities (880-8787). * For more information on course registration procedures, please refer to the attached file(20100125_registerATTACH_leeyh.doc).
 첨부파일 (2개)