Department of Biomedical Sciences, SNU

[일반] 2010학년도 2학기 수강신청 실시 안내 2010 Fall Semester Course Registration

2010-07-12l 조회수 4613
2010학년도 제2학기 수강신청을 아래와 같이 안내합니다.
1. 일정  가. 재학생(학사과정 및 대학원과정), 복학예정자

날짜

요일

시간

대상자

비고

7월 28일

07:00~16:00

학번끝자리 홀수학생

수강정원의 50%선발

7월 29일

07:00~16:00

학번끝자리 짝수학생

수강정원의 50%선발

7월 30일

07:00~16:00

전체학생,국내교류생

-

8월 2일~3일

월,화

09:00~16:00

전체학생,국내교류생

-

※ 학사과정생 재수강 자격제한 : 2006학년도 제1학기에 개설된 교과목(강좌)부터 C+이하 교과목에 대하여 재수강 할 수 있음 (단, 2010학년도 하계 계절학기에 이수한 교과목의 재수강 신청은 수강신청 변경기간인 9. 1.(수) ~ 9. 7.(화)에 신청). ※ 예비수강신청 기간 : 7. 22.(목) ~ 7. 26.(월), 09:00 ~ 18:00 (3일간, 토.일요일 제외)  나. 2010. 2학기(후기) 신입생(학사 및 대학원 과정생) 수강신청 기간 : 8. 25.(수) ~ 8. 27.(금), 09:00~16:00 ※ 2학기 신입생의 예비수강신청 기간 : 8. 24.(화), 09:00 ~ 18:00 2. 장소 : 인터넷이 연결된 컴퓨터 3. 절차  수강편람 및 공고문 숙지⇒지도교수 및 학과장에게 수강지도를 받음 ⇒ 인터넷을 통하여 직접 신청 4. 접속요령 : http://sugang.snu.ac.kr  ※ 개인정보 보호를 위하여 10분간 사용하지 않으면, 자동 로그아웃됩니다. 5. 유의사항  가. 예비수강신청은 수강신청에 앞서 학생 본인의 수강계획을 미리 작성한 후, 실제 수강 신청시 유용하게 활용할 수 있도록 도입된 새로운 제도이며, 실제 수강신청이 아닙니다.  나. 수강신청을 하였더라도 지정된 기간 중 등록 및 복학(귀) 절차를 밟지 않을 경우, 수강신청 내역이 삭제되며 성적이 부여되지 않습니다.  다. 복학할 휴학생은 수강신청이 가능하지만, 수강신청내역이 있는 것과 복학은 아무런 연관이 없으므로, 반드시 복학절차를 밟아야 합니다.  라. 직전 두 개 정규학기 취득 평점평균이 3.3이상인 경우 지도교수와 학과(부)장의 승인을 얻어 21학점까지 수강신청을 할 수 있습니다(단, 직전 2개 학기는 계절학기가 포함되지 않으며, 재이수 등으로 조정되지 않은 당해학기 취득성적 기준임).  마. 수업시간이 중복되게 수강신청을 할 수 없으며, 수강신청 완료 후 즉시 로그아웃 하세요.  바. 수강편람에 수강정원이 표시된 교과목은 표시된 인원수까지만 신청할 수 있으며, 수강정원이 표시되지 않은 교과목은 수강정원을 추가 조정할 수 있습니다.  사. 비밀번호 변경 : 수강신청 사이트(http://sugang.snu.ac.kr)에서 본인이 직접 변경 가능합니다.  아. 학기당 취득학점 : 소속 대학(학과)에서 수강지도를 받습니다(수강편람 활용).  자. 강의계획서는 수강편람(http://sugang.snu.ac.kr) 에서 열람합니다.  차. 장애 학생은 수강신청시 수강신청 초안지를 작성하여 장애학생센터(880-8787)로 제출하세요.
2010 Fall Semester Course Registration will be as follows.
Please note that students can practice their course registration during the designated trial periods (registration during the trial period is invalid). This is aimed to help students adjust to the newly adopted course enrollment system. 1. Course Registration Period  1) Current students (Undergraduates and Graduates), Returning Students   ※ Trial Period: Thursday, July 22nd ~ Monday, July 26th, 2010. 09:00 ~ 18:00      (3 days, weekends excluded)

Date

Time

Applicants

NOTE

July 28th(Wed)

07:00 ~ 16:00

Students with odd number student ID

50% of class limit

July 29th(Thu)

07:00 ~ 16:00

Students with even number student ID

50% of class limit

July 30th (Fri)

07:00 ~ 16:00

All students

 

August 2nd (Mon),
3rd (Tue)

09:00 ~ 16:00

All students, including credit exchange students

 

※ Restrictions on retaking courses (for undergraduate students):    → Starting with the 2006 spring semester, students may retake only those classes in which they received a C+ or below.    → To retake a course from the 2010 summer session, students must register during the Class Modification Period (Wednesday, September 1st ~ Tuesday, September 7th, 2010.).  2) Graduate School Freshmen for the 2010 fall semester   Wednesday, August 25th ~ Friday, August 27th, 2010. 09:00 ~ 16:00.   ※ Trial Period: Tuesday, August 24th, 2010. 09:00 ~ 18:00. 2. Registration  Students may register for classes online at http://sugang.snu.ac.kr.  * Note that if students try to register through any abnormal methods, they will not be able to log in again for 30 minutes.  * You will be automatically logged-out when there are no actions pending for 10 minutes after logging-in. 3. Course Registration Procedures  1) The registered courses may get deleted (thereby not receive credits) for those who have not completed their procedures of the school registration or re-registration, even if they registered for their desired classes during course registration. Please contact your respective department offices for more information.  2) Students with GPAs of 3.3 or above for the past two regular semesters may take up to 21 credits.  3) Students cannot register for classes that overlap in terms of time.  4) Please log out immediately when you finish your class registration process.  5) For classes with limited student capacity, only the stated number of students may register. There can be alterations for classes which do not show the student capacity.  6) Please read the class plans and syllabus prior to the class registration process at http://my.snu.ac.kr.  7) To change your course registration password, go to http://my.snu.ac.kr and login → 학사행정 (Student Administration) → 개인정보 (Personal Information) → Go to 기본인적 (Change Personal Information) → Click on the 수정(change) tab on the upper side to the right → input new Course Registration password in ‘새 수강 비밀번호’ (New Course Registration Password) section.  8) Handicapped students may register for classes by handing in a class registration proposition to the Center for Students with Disabilities (880-8787). * For more information on course registration procedures, please refer to the attached file.
 첨부파일 (2개)